Kjøps og Leveringsbetingelser

  1. Om Brandtsgård Buss AS

Selskapet har sitt sete i Holmestrand kommune. Selskapets postadresse er Gamle Sørlandske 223, 3073 Sande i Vestfold. Selskapets organisasjonsnummer 997 979 761.

Ønsker du å komme i kontakt med oss kan du sende e-post (klikk: «send oss en mail») med ditt ærende og kontaktinformasjon så hører vi fra oss om kort tid.

  1. Bestilling

Når du har sendt forespørsel via vårt nettskjema eller en bestilling via e-post sendes ordrebekreftelse eller et tilbud til din e-postadresse.

I tilbudet og i bekreftelsen finner du informasjon om tjenesten og pris.

Hvis det er noen feil i tilbudet eller bekreftelsen skal du kontakte oss umiddelbart via e-post til booking@bramini.no.

  1. Levering av oppdraget

Vi leverer oppdraget i henhold til bestilt tid og slik som beskrevet i tilbudet / bekreftelsen.

Vi forbeholder oss retten til å kunne utnytte materiellet på en annen måte enn angitt ved bestilling. (Dette kan inkludere en annen setekombinasjon enn bestilte tilbud/oppdrag, så lenge det totale antall seter ikke blir færre enn behovet i henhold til oppdraget).

  1. Priser

Alle priser i tilbudet er oppgitt i NOK og spesifiserer moms på de forskjellige tjenestene ut i fra statens gjeldende MVA satser.

Vi forbeholder oss retten til endre/justere priser forårsaket av prisendringer, feil priser p.g.a. gal informasjon, eller ved uforholdsmessig stor endring av tidsbruk oppstått på grunn av kunden (inkludert, men ikke kun begrenset til lenger tid til rengjøring av buss etter oppdrag enn normert tid, hærverk eller lignende)

  1. Betaling av oppdraget / tjenesten

Vi tilbyr følgende betalingsmetoder:

Faktura, VIPPS eller via Paylink.

5.1 Vårt VIPPS nr er 29203

5.2 Faktura sendes direkte ut fra vårt regnskapssystem enten via epost (sendes fra: noreply@via.tripletex.no) eller til bedrifter som har mulighet til å motta EHF, som EHF.

Faktura blir sendt ut så raskt som mulig etter gjennomført oppdrag, alternativt før oppdrag (hvis kunden er fra et annet land enn Norge, har dårlig betalingshistorikk eller etter kundens eget ønske)

5.3 Paylink benyttes for våre kunder som enten har dårlig betalingshistorikk, ikke norske kunder som vi må sikre oppgjør før gjennomført oppdrag eller etter kundens eget ønske.

  1. Angrerett

Lov om opplysningsplikt og angrerett ved fjernsalg og salg utenom faste forretningslokaler (angrerettloven) $ 2.e kommer til anvendelse.

Dette vil si at avtaler om persontransporttjenester ikke har angrerett.

Lov om angrerett: Lov om opplysningsplikt og angrerett ved fjernsalg og salg utenom faste forretningslokaler (angrerettloven) – Lovdata

6.1 Hvordan du går fram ved reklamasjon / klager

Eventuelle feil og mangler skal alltid rapporteres til eposten vår (klikk: «send oss en mail») der du oppgir navn, adresse, e-postadresse og beskrivelse av feilen.

Hvis vi ikke klarer å rette opp feilen eller levere lignende produkt tar vi en dialog i forhold til eventuell delvis/full refusjon for det mangelfulle produktet/tjenesten i samsvar med gjeldende lovverk.

Vi forbeholder oss retten til å nekte reklamasjon hvis det viser seg at tjenesten/produktet ikke er mangelfull eller lignende i samsvar med gjeldende lovverk. Ved reklamasjon følger vi norsk lov.

  1. Ansvarsbegrensning

Vi tar ikke ansvar for indirekte skader som kan oppstå p.g.a. produktet/tjenesten

Vi tar ikke ansvar for forsinkelser/feil på grunn av omstendigheter utenfor selskapets kontroll (Force Majeure). Disse omstendighetene kan for eksempel være arbeidskonflikt, brann, krig, myndighetsvedtak, vær og kjøreforhold, redusert fremkommelighet eller lignende.

Videre påtas det ikke noe ansvar for endringer i produkter/produktegenskaper som er endret av respektive leverandør og/eller andre faktorer utenfor vår kontroll.

  1. Produktinformasjon/Oppdragsbeskrivelse

Vi reserverer oss for eventuelle trykkfeil i tilbudet og ordrebekreftelsen, så fremt dette ikke blir påpekt av kunde og kan bli rettet opp før tjenesten leveres.

  1. Informasjon om informasjonskapsler (Cookies)

I henhold til loven om elektronisk informasjon må besøkende på et nettsted bli opplyst om at cookies brukes. Informasjonen i cookie kan brukes til å spore brukerens surfing. Cookie er en liten tekstfil som nettstedet du besøker ber om å bli lagret på datamaskinen din for å gi tilgang til forskjellige funksjoner. Du kan stille inn nettleseren din til å automatisk nekte cookies.

  1. Personopplysninger

Ved å benytte Brandtsgård Buss AS godtar du vår policy for databeskyttelse og vår behandling av dine personopplysninger. Vi beskytter ditt personlige personvern og samler ikke inn mer informasjon enn nødvendig for å behandle bestillingen din. Vi vil aldri selge eller avsløre informasjonen din til tredjepart uten juridisk grunnlag.

Brandtsgård Buss AS er ansvarlig for behandlingen av personopplysninger som du har gitt oss som kunde. Din personlige informasjon blir behandlet av oss for å kunne håndtere bestillingen din, samt fakturere deg som kunde.

Nedenfor er et sammendrag av hvordan vi i samsvar med personopplysningsloven (GDPR) lagrer og behandler dine data.

10.1 Hva er personlig informasjon?

Personopplysninger er all informasjon som direkte eller indirekte kan tilskrives en fysisk person.

10.2 Hvilken informasjon lagrer vi?

For å håndtere bestillingen din og svare på spørsmål relatert til bestillingen din lagrer vi for- og etternavn, adresse, telefonnummer, e-postadresse og eventuell kjøpshistorikk.

Din informasjon lagres så lenge vi har et juridisk grunnlag for å behandle informasjonen din, f.eks. for å oppfylle avtalen mellom oss eller for å overholde en juridisk plikt i henhold til f.eks. regnskapsloven.

10.3 Rettslig grunnlag

I forbindelse med kjøp blir din personlige informasjon behandlet for å fullføre avtalen med deg.

10.4 Hvilken informasjon deles og til hvilket formål?

10.4.1 Betalingsleverandør / Bankforbindelse

Når du kjøper via VIPPS eller Paylink, deles informasjon med betalingsleverandøren vår. Det som er lagret er fornavn, etternavn, adresse, e-postadresse og telefonnummer.

Hvis du velger å betale med faktura, lagres tilsvarende info også i vårt regnskapsprogram. Informasjonen lagres for å gjennomføre kjøpet og for å beskytte partene mot svindel, samt for å kunne klare å få utstedt en faktura.

Betalingsleverandør vi bruker er: VIPPS og Paylink (DIBS Norge)

Vår bankforbindelse er DNB Bank.

10.4.2 Underleverandør

For å levere dine transporter og fullføre avtalen vår, må vi noen ganger benytte underleverandører. Det som deles med underleverandør er fornavn, etternavn og adresseinformasjon og eventuell annen informasjon som er nødvendig for å få gjennomført oppdraget. E-postadresse og/eller mobilnummer kan også deles for varsling.

10.5 Innsynsretten

Du har rett til å motta utdrag av all informasjon som er tilgjengelig om deg hos oss. Utdrag leveres elektronisk i lesbart format.

10.6 Rett til rettelse

Du har rett til å be oss oppdatere feilaktig informasjon eller komplettere mangelfull informasjon.

10.7 Retten til å bli glemt

Du kan når som helst be om sletting av din personinformasjon.

Det er få unntak fra denne retten til å bli slettet, f.eks. om det må beholdes for at vi skal oppfylle en juridisk forpliktelse (i henhold til regnskapsloven).

10.8 Ansvarlig for databeskyttelse

Brandtsgård Buss AS er ansvarlig for lagring og behandling av personopplysninger og sørger for at reglene blir fulgt.

  1. Endringer i de generelle vilkår og betingelser

Vi forbeholder oss retten til når som helst gjøre endringer i vilkårene. Endringer i vilkårene vil bli lagt ut online på vår nettside. De endrede vilkårene anses som akseptert i forbindelse med bestillinger eller besøk på nettstedet.

  1. Tvist og valg av lov

Ved tilfeller tvist ikke kan løses mellom selskapet og kunden kan du som kunde henvende deg til Forbrukerrådet. For innbyggere i et annet EU/EØS-land enn Norge kan klager sendes online via Forbruker Europa.